Ny blogg

Jag har länge tänkt på att göra en ny blogg, säkert i flera månader, men det har aldrig blivit av. Jag orkade inte med min förra blogg och lade ner den för ett bra tag sedan. Den bloggen handlade om många olika saker: jag skrev om min vardag, lade upp bilder, hade olika "projekt" - som jag inte orkade med. När jag lade ner bloggen tänkte jag att jag skulle fortsätta lägga upp bilder på deviantart. Visst jag lade upp några, men snart tröttnade jag på sidan, den är ganska stökig tycker jag. Så för ett par dagar sedan bestämde jag mig - jag ska göra en fotoblogg! En blogg som innehåller massor med bilder och lite text eftersom jag inte gillar att skriva och skrivandet tröttnar jag på så snabbt. Bloggen blir som mitt eget galleri.
Jag kan redan nu säga att inlägg varenda dag kommer det inte bli, utan fotografin lägger jag upp då jag har lust, orkar, vill, har några att visa upp.

Men jag kanske ska förklara vem jag är också?
Mitt namn är Simone, som bloggnamnet säger, jag är 18 år och kommer från Österbotten, Finland. Just nu går jag tredje året i Gymnasiet men har inte så många veckor kvar i skolan! Förhoppningsvis blir jag student i vår och efter det har jag ingen aning om vad jag ska hitta på!
På fritiden gillar jag att vara med kompisar, kolla tv-serier, lyssna på musik och såklart fotografera och redigera.
Jag började fotografera seriöst för ca 2 år sedan. Jag har gått en systemkamerakurs för att förstå allt det här med bländare, slutartid, ISO, osv. men en hel del har jag lärt mig genom att testa. Men jag har mycket kvar att lära mig! Genom flera timmars testning och tutorials har jag lärt mig redigera mina bilder. Redigeringsprogrammet jag använder är Adobe Photoshop CS3.

En lista över min utrustning kommer snart men jag kan berätta att jag fotograferar med kameran Nikon D90, som jag är mycket nöjd med!

Följ gärna min blogg med Bloglovin! Det är bara att klicka på "Följ på Bloglovin" under headern!

Kommentarer
Postat av: Michelle

Najsi Najsi! Skitsnygg header å :D

2011-01-05 @ 20:24:57
URL: http://michellesliv.webblogg.se/
Postat av: Simone

Svar: Tack så myki! Snart kommer nå bilder

2011-01-05 @ 20:32:08
Postat av: Michelle

Hödu, vann gjord du så att inläggen blir som boxar å itt som en hel lång vit grej? :p

2011-01-05 @ 20:49:03
URL: http://michellesliv.webblogg.se/
Postat av: Simone

Svar: Ändrade färgen på content bakgrunden bara så att den är vit och bakgrunden all annan stans är svart

2011-01-05 @ 21:23:43
Postat av: Michelle

Ahaa! Så då kan he bli problem fö mej, fö ja har en bild som bakgrund ja ;)

2011-01-05 @ 22:44:30
URL: http://michellesliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0